Ontdek de 3 belangrijkste stappen om een goedlopende praktijk op te bouwen

Ontdek de 3 belangrijkste stappen om een goedlopende praktijk op te bouwen

Liever luisteren dan lezen?
Klik hieronder om de podcast af te spelen.

Veel coaches zijn aan het worstelen om hun praktijk van de grond te krijgen.

Ze werken er keihard voor (vaak nog naast een baan in loondienst). Ze hebben passie voor hun vak. Ze willen heel graag mensen helpen. Maar het lukt ze maar niet om meer klanten in hun praktijk te krijgen.

Zeer frustrerend!

Zeker nu je weet dat je met alles wat je tijdens je coachopleiding hebt geleerd, mensen zo goed kunt helpen. En dan komt er gewoon (bijna) niemand.

 

Jij kunt dit voorkomen

Het is ook niet zo gek dat het merendeel van de coaches na een paar jaar ploeteren, hun praktijk – en daarmee hun grote droom – van ellende maar weer opgeven. Als ze het al een paar jaar volhouden.

Maar dit hoeft jou niet te gebeuren. Want ik ga jou helpen om dit bij jou en jouw praktijk te voorkomen.

In dit blog ontdek je namelijk precies welke 3 belangrijke stappen ervoor gaan zorgen dat jij altijd de klanten in je praktijk weet te krijgen die je wilt.

Wanneer je altijd – bij alles wat je doet voor je praktijk – deze 3 stappen in je achterhoofd houdt, kan het niet anders dan dat jouw praktijk een succes wordt.

 

3 stappen om je praktijk op te bouwen

 

Website, visitekaartjes en een Facebookpagina

Waar het vaak fout gaat is dat de meeste coaches geen idee hebben wat ze nu eigenlijk precies moeten doen om klanten te krijgen.

Ze gaan na hun coachopleiding gewoon lekker aan de slag met de meest voor de hand liggende zaken. Zoals het (laten) maken van een website, het bestellen van visitekaartjes, het zoeken naar een geschikte ruimte en het opzetten van een Facebookpagina.

En als de website dan (eindelijk) in de lucht is, de visitekaartjes op de plank liggen en de Facebookpagina online staat, dan begint het wachten. Het wachten op klanten.

 

Klanten staan niet vanzelf in de rij

En dan kom je er al snel achter dat klanten niet vanzelf in de rij staan.

Ik vond dat trouwens echt raar toen ik net begon met mijn praktijk. Want ik wist dat ik mensen met mijn coaching heel goed kon helpen, dus ik was er echt van overtuigd dat mensen voor me in de rij zouden staan.

Als ik toen eens wist wat ik nu allemaal weet…

 

Er is meer voor nodig

Wanneer je betalende klanten in je praktijk wilt krijgen, is er meer nodig dan een website (ook al ziet ie er nog zo mooi uit), visitekaartjes en af en toe een berichtje plaatsen op je Facebookpagina.

Het is trouwens helemaal niet vreemd dat het merendeel van de coaches dit in het begin niet weet, want tijdens de meeste coachopleidingen komt dit niet (of soms maar een heel klein stukje) aan bod.

 

Er komt geen enkele reactie

Ik weet nog heel goed hoe het voelt. Dat je er helemaal klaar voor bent om te gaan coachen. En dat er dan geen enkele reactie komt op je aanbod.

 

Teleurgesteld als er geen klanten komen

 

Omdat ik uit eigen ervaring weet hoe frustrerend en teleurstellend dit is, terwijl je zo hard je best doet en zo graag mensen wilt helpen, deel ik hieronder de drie belangrijkste stappen in het ondernemen. Deze drie stappen zijn onmisbaar wanneer jij je praktijk serieus van de grond wilt krijgen en een goedlopende praktijk wilt opbouwen.

Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

 

Stap 1
De juiste OndernemersMindset

Een universele voorwaarde voor Succes

Als je kijkt naar succesvolle mensen, op welk gebied dan ook, dan hebben zij allemaal één ding gemeen: ze hebben een sterke Mindset.

Of ze nou succesvol waren in de 18e, 19 of 20e eeuw of vandaag de dag.

Het is een universele en tijdloze voorwaarde voor succes.

Dat zie je ook in klassieke boeken, zoals ‘Think and Grow Rich’, terug. Dit boek is gepubliceerd in 1937, maar vandaag de dag nog steeds actueel.

De kern van dit boek is:

 

“Succes is het resultaat van de manier waarop je denkt.”

 

Echt een aanrader trouwens om dit boek te gaan lezen. Zeker als je succesvol wilt worden. Op welk gebied dan ook.

 

Ze zetten ALTIJD door

Weet je wat succesvolle mensen precies zo succesvol heeft gemaakt?

Ze zetten altijd door. Ook als het flink tegenzit. Als alles lijkt te mislukken. Als ze steeds ‘Nee’ krijgen te horen. En als ze steeds hun doelen maar niet halen.

 

Altijd doorzetten

 

Als je de verhalen van succesvolle mensen leest, dan hebben zij enorm veel tegenslagen gehad op hun weg naar succes.

Kijk maar eens naar Walt Disney, Oprah Winfrey, J.K. Rowling, Steven Spielberg,  Michael Jorden en Thomas Edison.

Allemaal voorbeelden van succesvolle mensen die nooit zo succesvol waren geworden als ze zich uit het veld hadden laten slaan door tegenslagen.

Zij zijn namelijk geen van allen succesvol geboren.

 

Meer dan duizend pogingen

Een mooi voorbeeld is Thomas Edison.

Volgens de verhalen heeft Edison meer dan duizend pogingen gedaan om de gloeilamp uit te vinden. Stel je voor dat hij bij poging 999 was gestopt. Of na poging 1, 2 of 3 al had opgegeven…

En toch zie je dit bij veel ondernemers wel gebeuren. Dat ze veel te snel opgeven.

Na een paar keer ‘Nee’ op hun aanbod zakt de moed ze in hun schoenen. Ze voelen zich afgewezen. Gaan aan zichzelf twijfelen. En doen hun aanbod vervolgens een tijdje niet. Of zelfs helemaal niet meer. Omdat ze denken dat het aan hun ligt. Of aan hun aanbod.

Eén van de bekendste uitspraken van Edison, die goed is om mee te nemen in je ondernemersproces, is:

 

“Ik heb niet gefaald. Ik heb alleen 10.000 manieren gevonden die niet werken.”


Blijf in jezelf geloven

Je eerste of tweede poging zal vaak niet de meest succesvolle zijn om klanten te krijgen. En zelfs de derde, vierde of vijfde nog niet. Misschien zijn er zelfs wel tientallen pogingen nodig om voor jou en jouw praktijk de juiste manier te vinden.

Maar wanneer je elke keer weet vol te houden en elke keer kijkt naar wat je anders kan doen om wél de klanten te krijgen die je wilt, gaat het je uiteindelijk lukken.

Zeker weten!

Zolang je maar in jezelf blijft geloven.

Blijft geloven in wat jij te bieden hebt.

En overtuigd bent van het verschil dat jij kan maken met jouw coaching.

 

Jij maakt het verschil

 

Afgewezen voelen

Wat je vaak ziet gebeuren bij ondernemers, is dat ze het zich persoonlijk aantrekken. En zich daardoor persoonlijk afgewezen voelen als er bijvoorbeeld niemand op hun aanbod afkomt. Of als mensen steeds ‘Nee’ zeggen. Of als iemand het aanbod te duur vindt.

Ze denken dan dat het aan hun ligt. En ze gaan aan zichzelf twijfelen of ze wel goed genoeg zijn.

Of ze gaan twijfelen aan hun aanbod.

Of ze voelen het als falen, omdat hun bedrijf steeds maar niet van de grond komt.

 

De makkelijkste optie

Het is dan ook niet meer dan logisch dat opgeven dan de enige optie lijkt. In ieder geval de makkelijkste optie. Want we willen ons niet afgewezen voelen. Dit is niet zo’n fijn gevoel namelijk.

En omdat we dat gevoel liever willen vermijden, geven we dan maar op. Dan hoeven we het tenslotte niet meer te voelen.

 

Het ligt niet aan jou

Het is goed om te weten dat het niet aan jou ligt als iemand ‘Nee’ zegt op je aanbod. Of als er niemand op afkomt. En in de meeste gevallen ligt het ook niet aan je aanbod.

Het ligt meestal aan de manier waarop je je aanbod verkoopt. En aan wie je je aanbod doet.

Meer daarover zometeen bij de stappen 2 en 3.

 

Het is de onzekerheid

Want er zijn eerst nog een paar andere belangrijke redenen die ik met je wil delen waarom de juiste  OndernemersMindset zo belangrijk is. Misschien herken je er wel een paar.

Hoe ga je bijvoorbeeld zichtbaar zijn, als je je nog best onzeker voelt om jezelf (onder andere op social media) te laten zien?

Als je jezelf klein houdt, omdat je bang bent voor wat een ander van je zal denken?

Hoe ga je je aanbod verkopen als het zweet je alleen bij de gedachte aan verkopen al uitbreekt?

Hoe neem je je plek in binnen jouw vakgebied zodat mensen voor jou gaan kiezen, als je je plek niet in durft te nemen?

 

Jezelf onderscheiden als coach

 

Hoe zeg je ‘Nee’ tegen andere mensen of zaken, omdat jij je tijd – als je heel eerlijk bent – liever aan je praktijk besteed en geen ‘Nee’ durft te zeggen?

Hoe houd je je staande als er na 10 keer nog steeds niemand op je aanbod afkomt?

Of als iemand kritiek heeft op een bericht dat je hebt geplaatst op social media?

En dan zijn dit zijn nog maar een paar voorbeelden van de uitdagingen die je kunt tegenkomen in het ondernemen.

Daarom is het dus zo belangrijk om de juiste OndernemersMindset te creëren.

 

Het is de Nummer #1 factor

Een ijzersterke Mindset is namelijk de Nummer #1 factor die bepaalt wat jij allemaal wel of niet met je praktijk gaat bereiken.

En toch zie ik dat dit vaak wordt onderschat. En dat is precies waarom de meeste coaches het niet redden. Daarom geef ik je dit ook zo graag mee.

 

De gouden formule

De meeste coaches zijn op zoek naar de gouden formule of een praktisch stappenplan om even snel meer klanten te krijgen.

Maar als ik ze dan vertel wat daarvoor nodig is, dat ze bijvoorbeeld regelmatig zichtbaar moeten zijn met foto’s en video’s van zichzelf, een goeie funnel neer gaan zetten, hun aanbod vaker zouden moeten doen of te laten zien waar ze voor staan, dan zetten ze die stappen niet, omdat ze daar nog te onzeker over zijn.

Een video zoals deze bijvoorbeeld waarin ik vertel waar ik in geloof en waar ik voor sta, is voor de meeste coaches echt nog een paar stappen te ver. Terwijl dit juist hetgeen is wat jouw ideale klant nodig heeft om te horen.

 

 

Kijk, ik had jou ook gelijk de praktische stappen 2 en 3 kunnen geven, maar ik weet zeker dat dit ‘m niet gaat worden als je Mindset nog niet helemaal goed zit.

Want de juiste Mindset is de belangrijkste stap van de gouden formule om een succes te maken van je praktijk.

Zorg dus dat jij vanaf vandaag non-stop gaat bouwen aan een ijzersterke OndernemersMindset.

 

Niet alleen denken als coach

Dit betekent dat je niet alleen meer gaat denken vanuit je rol als coach, maar ook vanuit je rol als ondernemer.

Want of je nou wilt of niet, met een eigen praktijk ben je niet alleen coach. Je bent ook ondernemer.

 

Stap in je rol als ondernemer

Leer denken als een ondernemer. Ga jezelf zien als een ondernemer. En stap echt in die rol van ondernemer. Zeker als jij voelt dat je hier voor iets groters bent. En heel veel mensen wilt helpen met jouw coaching.

Denk dus niet alleen meer vanuit je coach-rol: ”Ik wil graag mensen helpen.”

Maar ook vanuit je ondernemers-rol: “Ik ga er hoe dan ook voor zorgen dat ik de mensen die ik zo graag wil helpen met mijn coaching naar mijn praktijk ga krijgen.”

Voel je het verschil?

 

Gratis checklist voor coaches

 

De juiste mensen aanspreken

Nu je de eerste en tevens belangrijkste stap van de gouden formule weet om meer klanten in je praktijk te krijgen, is het tijd voor stap 2.

Deze tweede stap vormt samen met een sterke OndernemersMindset de belangrijkste basis voor je praktijk.

Het bepaalt namelijk of je de juiste mensen weet aan te spreken met je boodschap. Of mensen jou interessant genoeg vinden. Of je mensen enthousiast weet te maken over je aanbod. En of mensen bereid zijn om jou te betalen voor je coaching.

 

Stap 2
Kies een specifieke doelgroep

De meeste coaches willen het liefst iedereen helpen. Misschien herken je dat wel. Dat het niet goed voelt om mensen uit te sluiten.

Want je weet dat je met de technieken en methodes die je tijdens je coachopleiding hebt geleerd ook (bijna) iedereen kán helpen. Met welk probleem ze ook zitten.

 

Iedereen willen helpen

Ik had dit ook heel erg in het begin. Ik hielp gewoon iedereen die maar bij me kwam met een bepaald probleem. Want met NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) kan je nagenoeg alle problemen oplossen.

En ik was niet zomaar even voor de lol een coachopleiding begonnen. Ik was ermee begonnen omdat ik mensen wilde helpen. Omdat ik van betekenis wilde zijn voor een ander.

En mensen uitsluiten, dat voelde niet fijn.

 

Geen mensen uit willen sluiten

 

Dus ik heb in de eerste jaren zelfs met problemen gewerkt waar ik tot dat moment nog nooit eerder van had gehoord. En waarin ik me dan eerst ging verdiepen om vervolgens iemand toch te kunnen helpen.

 

“Als je iedereen wilt helpen, help je niemand.”

 

Totdat ik door alle trainingen en coaching over het ondernemen, die ik pas een tijd later volgde, ontdekte dat als je iedereen wilt helpen, je eigenlijk niemand helpt.

Ik snapte toen nog niet precies wat ze daarmee bedoelden. Want ik dacht juist als je iedereen wilt helpen, dan kun je toch juist veel meer mensen helpen? Dan heb je toch juist een bredere markt?

Dat was inderdaad de gedachte vanuit mijn rol als coach.

 

Bekijk het vanuit je ondernemersrol

Maar als je het vanuit je ondernemersrol zou bekijken, dan zie je dat als je iedereen wilt helpen, je ook iedereen moet weten aan te spreken met je berichten.

Een simpel voorbeeld.

Stel je voor, je bent op zoek naar een nieuwe tv. Er komt op je Facebook tijdlijn een bericht voorbij van een nieuwe wasmachine met alle nieuwste functies en voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Hoe groot is de kans dat je erop zou klikken? Vrijwel nihil toch? Mits je natuurlijk toevallig ook op zoek bent naar een nieuwe wasmachine 😉.

Maar op dat moment ben jij niet op zoek naar een nieuwe wasmachine, maar naar een tv. En jij weet niet dat de winkel die deze advertentie heeft geplaatst, ook tv’s verkoopt. Want dat zie je niet aan de advertentie. Dat zie je pas als je verder zou klikken naar de website. Of als je de winkel toevallig kent.

 

Hij zit met een specifiek probleem

En zo gaat dit dus ook met jouw ideale klant. Die zit met een specifiek probleem. En die stopt pas met scrollen als hij zich voelt aangesproken op zijn probleem. Als hij iets tegenkomt dat zijn aandacht trekt, omdat dat relevant voor hem is.

Ik zal het verduidelijken.

Iemand, laten we hem voor het gemak even Pieter noemen,  heeft dagelijks last van stress op zijn werk.

 

Ideale klant

 

Pieter zit te scrollen op zijn Facebook tijdlijn waar jij met jouw Facebookpagina tussen alle andere berichten voorbij komt met een bericht over depressie. Want depressie is ook één van de problemen die jij kan oplossen met jouw coaching.

Dan is het logisch dat hij op dat moment zonder te lezen (zeer waarschijnlijk zelfs zonder te kijken) verder scrolt. Dat ben je met me eens, toch?

Want Pieter heeft geen last van depressie. Dus die zal zich op geen enkele wijze aangesproken voelen. Want hij heeft last van stress. Op zijn werk.

Wanneer je Pieter dus wilt laten stoppen met scrollen moet hij zich genoeg aangesproken voelen.

 

Wat triggert Pieter dan wel

Stel dat Pieter onderstaand bericht voorbij ziet komen, dan is de kans groot dat zijn aandacht is getriggerd, dat hij stopt met scrollen en het bericht gaat lezen.

“Ervaar jij veel stress op je werk? Komt er elke keer meer werk bij? Groeien de verantwoordelijkheden je boven je hoofd? En moet je je werk voor de zoveelste keer mee naar huis nemen om het af te kunnen krijgen?”

Snap je waar ik heen wil?

 

Wees specifiek

De enige manier om iemand zijn aandacht te trekken met wat jij te bieden hebt, is om zo specifiek mogelijk te zijn in je communicatie. En in te spelen op de problemen, pijnen en verlangens waar diegene mee zit.

Dat kan alleen wanneer je een specifieke doelgroep hebt gekozen. Want hoe specifieker je doelgroep, hoe specifieker je deze doelgroep weer kunt aanspreken.

 

Je ideale klant kiezen

 

Durf te kiezen

Op het moment dat je jouw ideale klant hebt gekozen, weet jij ook exact waar zij mee zit. Waar ze mee naar bed gaat. Waar ze over ligt te piekeren als ze ’s nachts niet kan slapen. Waar ze mee wakker wordt. En waar zij door de dag heen allemaal tegenaan loopt door haar probleem.

Als je dat allemaal in kaart hebt gebracht, dan kun je jouw ideale klant pas écht goed gaan aanspreken. En op de juiste manier gaan raken met jouw boodschap.

In deze video geef ik je nog een krachtige tip hoe je je ideale klant zo gericht mogelijk kunt aanspreken.

 

 

Connectie maken

Met de tip uit deze video maak je op een diepere laag een connectie met de ander. Omdat de ander voelt dat jij haar begrijpt. En voelt dat jij weet waar je het over hebt. En jou daardoor ziet als dé expert met betrekking tot haar probleem.

Op deze manier kun je de juiste mensen gaan aanspreken die met dit specifieke probleem zitten. En zo bereik je uiteindelijk dus juist meer mensen, dan dat je iedereen probeert aan te spreken.

 

Know-like-trust factor

Vervolgens kun je de in marketing bekende know-like-trust factor gaan opbouwen met jouw ideale klant.

En als er dan op een gegeven moment genoeg vertrouwen is opgebouwd, dan kun je je aanbod doen. En is de kans groot dat – als je dit op de juiste manier aanpakt – iemand volmondig ‘Ja’ zegt tegen jouw aanbod. En niet kan wachten om door jou gecoacht te worden.

Bij stap 3 vertel ik je wat de know-like-trust factor precies is en hoe je hiermee zoveel mogelijk mensen ‘Ja’ kunt laten zeggen op jouw aanbod.

 

Klant ja laten zeggen op je aanbod

 

Stap 3
Een duidelijke strategie

Dit is de stap waarin alles waar het ondernemen om draait samenkomt.

Want met de juiste OndernemersMindset (stap 1) en je ideale klant (stap 2) helemaal helder, ben je er klaar voor om de mensen die jij wilt helpen te gaan bereiken.

Zodat je ze kan laten zien wat jij voor ze kan betekenen. Dat jij er bent om ze te helpen. Ze te laten weten dat er hoop voor ze is. En dat ze niet langer met hun pijn of probleem hoeven verder te leven. Omdat jij de oplossing voor ze hebt.


Relatie opbouwen

Deze derde stap gaat kortgezegd om het neerzetten van een strategie om van een potentiële klant een betalende klant te maken.

Want dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait in het ondernemen. Om betalende klanten te krijgen.

Zonder betalende klanten heb je immers geen inkomen. En zonder inkomen heb je geen bedrijf. Dan heb je een hobby.

 

Genoeg vertrouwen

Het gaat erom dat je in contact komt met de juiste persoon – jouw ideale klant – en vervolgens een relatie gaat opbouwen.

Zodat iemand uiteindelijk genoeg vertrouwen bij jou voelt dat jij degene bent die ze van hun probleem kan afhelpen.

Want pas wanneer iemand genoeg vertrouwen bij jou en jouw expertise voelt, wordt iemand in de regel pas een betalende klant.

Dit wordt in marketing ook wel het opbouwen van de know-like-trust factor genoemd.

Ik leg je in deze video uit wat er precies bedoeld wordt met de know-like-trust factor. En hoe je deze know-like-trust factor opbouwt met een potentiële klant.

 

 

Kortgezegd gaat de know-like trust factor erover dat je eerst zorgt dat mensen jou weten te vinden en dat je gezien wordt (KNOW). Vervolgens wil je dat iemand jou leuk gaat vinden en jouw expertise gaat zien (LIKE). Om daardoor steeds meer het vertrouwen op te bouwen dat jij dé persoon bent om hem of haar te helpen (TRUST).

 

Laat zien dat jij er bent

Om te laten weten dat je er bent is het eerst nodig om zichtbaar te zijn. Om te laten zien dat jij bestaat.

Dit kun je op veel verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan een (betaalde) Facebook advertentie, via de regionale krant, je visitekaartjes overal neer te leggen of door te flyeren. Al zijn de laatstgenoemde manieren een stuk minder effectief om klanten te krijgen. En ik zal je uitleggen waarom.

Zoals ik al eerder schreef, draait het er bij een strategie om dat je van een potentiële klant een betalende klant gaat maken.

En iemand wordt vaak nog geen klant als die een keertje een flyer van jou op de mat heeft gekregen, jouw visitekaartjes ergens heeft zien liggen of jou een keertje in de krant ziet staan. Een enkele uitzondering daargelaten.

Het is namelijk zo dat mensen je gemiddeld 7 – 14 keer moeten hebben gezien voordat ze klant bij je worden.

 

Meerdere contactmomenten

Daarom is het zeer effectief om te zorgen dat je binnen je strategie meerdere contactmomenten hebt met dezelfde persoon.

E-mailmarketing is hier dé manier voor.

 

E-mailmarketing voor je praktijk

 

Door mensen bijvoorbeeld te laten inschrijven voor je nieuwsbrief, of een weggever aan te bieden, komen ze op je e-maillijst te staan.

Denk bij een weggever bijvoorbeeld aan een e-book met waardevolle tips, een checklist, een videoserie of een MP3.

Nadat mensen zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief of je weggever, kun je vervolgens meerdere e-mails met relevante en waardevolle informatie sturen om een relatie op te bouwen.

Na een aantal mails kun je dan op het juiste moment je aanbod doen.

Houd hierbij uiteraard wel rekening met de wet AVG.

 

Alles valt of staat met strategieën

Denk vanaf nu bij alles wat je doet voor je praktijk in strategieën (ook wel funnels genoemd).

Vraag jezelf steeds af of het bijdraagt aan het opbouwen van een relatie met je ideale klant.

En bedenk hoe je iemand mee kan nemen op reis. Op een klantreis, ofwel een customer journey, zoals dit in marketing ook wel wordt genoemd.

Hoe kun jij iemand bij de hand nemen om:

  1. Hem (of haar) bewust te maken van het probleem dat hij heeft.
  2. Te laten voelen dat jij hem begrijpt.
  3. Te laten weten welke oplossingen er zijn.
  4. Te vertellen wat er gebeurt als hij hier op korte termijn niks mee doet.
  5. Te laten zien dat jij de geschikte persoon bent om hem te helpen.

 

Het is niet ingewikkeld

Ondernemen is echt niet zo ingewikkeld als het lijkt. Je moet alleen even weten welke stappen er als coach nodig zijn om je praktijk op de kaart te zetten. En wat je het beste kunt doen om meer klanten in je praktijk te krijgen.

En dat weet je nu.

Tijd dus om te stoppen met aanrommelen.

En om vanuit de juiste OndernemersMindset jouw ideale klant te gaan bereiken met jouw boodschap om vervolgens jouw geweldige aanbod te doen.

 

 

De wereld wacht op coaches zoals jij.

Er zijn zoveel mensen met problemen. En die kunnen zij simpelweg allemaal niet zelf oplossen. Daarom zijn wij als coaches zo hard nodig.

 

Geloof in jezelf

Laat je vanaf nu niet meer van de wijs brengen door jouw eigen interne kritische panel (die stemmetjes in je hoofd) of door wat andere mensen ervan vinden.

Maar geloof in jezelf.

En in wat jij te bieden hebt.

Want je bent het waard om voor heel veel mensen het verschil te gaan maken.

 

Goud in handen

Weet dat jij met deze 3 stappen al een flinke voorsprong hebt op alle andere coaches in jouw vakgebied. Want met deze drie stappen heb jij goud in handen voor je praktijk.

Het is nu aan jou om jezelf serieus te nemen als ondernemer en met deze stappen aan de slag te gaan. En te doen wat nodig is om jouw praktijk écht goed van de grond te krijgen.

Zodat jij al die mensen die met smart op jou zitten te wachten kunt gaan helpen met jouw coaching.

 

Gratis Checklist

Om jou gelijk nu nóg een paar stappen verder te helpen met je praktijk, heb ik een handige Checklist gemaakt. Hierin kun je exact zien welke concrete stappen er nog meer nodig zijn om een goedlopende praktijk op te bouwen.

Je hoeft deze Checklist alleen maar naast je praktijk te leggen, zodat je gelijk ziet waar jij vandaag al een aantal verbeteringen kunt maken om meer klanten in je praktijk te krijgen.

Download de Checklist hier. Het is gewoon gratis.

 

Gratis checklist voor je coachpraktijk

En onthoud:

Jij maakt het verschil!

Ga ervoor.

Groeten Wendy

Geef een reactie